söndag 28 juli 2013

Svengelska svar på Random Wizards Top Ten Troll Questions for Your Game

Hänger med svärmen och svarar på 
Top Ten Troll Questions for Your Game

(1). Race (Elf, Dwarf, Halfling) as a class? Yes or no?
Svar:
Ja för Aenglum men nej för Under. Min personliga åsikt är att det är förbaskat coolt med rasklasser!

(2). Do demi-humans have souls?
Svar: Ja! Tycker det är passande att allt liv har samma form av "själ"

(3). Ascending or descending armor class?
Svar: Stigande Försvarsvärde. Blir snurrig av sjunkande.

(4). Demi-human level limits?
Svar: Nej! Tycker inte man skall begränsa "utveckling" för någon eller något om det inte skulle helt förstöra spelbalansen och då kan man ju i första hand ändra det som förstör.

(5). Should thief be a class?
Svar: Ja! Jag är inte född på 1400-talet som vissa rävar är och har aldrig kört utan den klassen.

(6). Do characters get non-weapon skills?
Svar: Svaret blir ja på denna frågan. Tycker färdigheter skall finnas med om de förbättrar spelupplevelsen men de skall vara relevanta för spelet som helhet.

(7). Are magic-users more powerful than fighters (and, if yes, what level do they take the lead)?
Svar: Vet ej ännu, men gissar att de blir farligare om de har rätt besvärjelser. Skulle tro att detta händer runt Rang 5?

(8). Do you use alignment languages?
Svar: Nej (fast ja) - försöker se världen i gråskalor och utan absoluta sanningar.

(9). XP for gold, or XP for objectives (thieves disarming traps, etc...)?
Svar: XP tycker jag skall vara objektivsdrivet via uppnådda "scener" - en max belöning per rum/möte där handlingar och utförande spelar in. Guld får vara del av scenbelöningen men inte 100%

(10). Which is the best edition; ODD, Holmes, Moldvay, Mentzer, Rules Cyclopedia, 1E ADD, 2E ADD, 3E ADD, 4E ADD, Next ?
Svar: En blandning av allt som är bra fast kan stanna vid de fram till ADD.

Bonus Question: Unified XP level tables or individual XP level tables for each class?
Svar: Gillar unified bäst men kör individual

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar